fredag 10 oktober 2008

You can try to break us and make us fall apart

Ja juste, bloggen var det ja! Sorry.
dagen idag känndes ovanligt lång, oändligt lång för att vara mer precis. Det var hemskt! Förmodligen för att det var Fredag kanske? Eller för att dom tre lektionerna efter gympan alltid känns långa? Både och alltså. Och då blir det ju att dagen känns väldigt väldigt lång. Väldigt lång! Och det, som det lilla körsbäret på den goda glassen (eller inte, för sånt gillar vi ju) så har jag varit väldigt trött idag också. kanske samma anledning, att set är sista dagen på veckan. Troligtvis också för att jag vaknade sjuihelsike tidigt pga två människor. TACK mamma och pappa! Ibland blir jag bara så iriterad på allt och vissa människor. Jag har bara lust att skrika ut vad jag tycker, vad jag vill ha sagt. Utan att det ska ha några konsekvenser. Varför kan man inte få göra sånt för? För tydligen lever vi i något som kallas värkligheten.

Nog med tråkigheter. Efter en lång dag i skolan så kom jag hem och gjorde som jag brukade, kollade igenom posten, slog på TVn, gjorde en macka eller två och tittade på programet jag alltid tittar på efter skolan. har ni förästen tänkt på att vi gör samma sak varje dag i ett helt år? Eller åtminstånde en termin. Samma lektioner varje vecka, samma sak varje dag. Nästan samma rutiner varje morgon osv osv. Ja.. ni fattar. har ni det? Tänkt på det alltså?
Jaja back to the ämne! i alla fall så blev jag sen ombedd att göra maten. "Jaha! ja.. lycka till med det säger jag bara" tänkte jag då. Men efter att jag fått reda på exakt Vad det var jag skulle göra så kände jag mig ju en aning lättad, hah! Tacos skulle tillagas av Elin Jansson. Själv då alltså. Och så blev det, jag ställde mig och hackade gurka, mosade avokados och allt vad det var, ja ni vet hur det funkar, medans mamma for iväg på stallet. Och nu har vi nyss ätit och jag kan säga att det var jäkligt gott! Min köttfärs och guacamole är lätt bättre än mammas ;) Nej jag ska inte skryta alldeles för mycket! Men kom gärna hem till mig och käka tacos någon gång. Det blir super bra (Y)



Dagens Låt: Jonas Brothers - Hollywood

Inga kommentarer: