lördag 7 februari 2009

I don't want you, there's nothing left to say

Jag red idag igen. Och jag måste bara få säga hur härligt det är! Det är vinter, här uppe har vi en decimeter snö på varenda liten kvist och allt är så himla mysigt. Riktigt vinterland. Idag var det så, tonvis med snö på kvistarna och där åker man fram på en liten stig omgiven av dom där övertäckta träden. Och den där decimetern på kvistarna tynger liksom ner dom så själva vägen blir som en liten gång, så att man måste huka sig då och då för att inte bli begravd under snö, vilket jag blev ändå. SÅ JÄKLA MYSIGT! Så jäkla, jäkla mysigt! Hmm.. vad seriöst det blev :D
Men ÅH, ni kan verkligen inte ana hur lycklig jag är över att jag fick ur tummen (ELLER HANDEN) ur arslet och äntligen satte mig på Gölin's rygg förra lördagen, efter flera år! Och kom igång med det till slut.
Om jag nu kan få det att gå bra, genom att försöka komma i tid till skolan mer, sätta igång och plugga bättre, göra ett sista byte (lite för internt för att förstå) och börjar rida igen så kommer det nog kännas lite (eller varför inte mycket?) bättre. Om man tänker bort det där rikigt jobbiga som bara gnager och gnager om dagarna. Jag vill förbättra det jag är dålig på nu, det som bara kommer göra det svårare för mig i slutändan. Alltså behöver jag få ut ännu ett par tummar ur röven och köra igång med detta;

- Bli bättre på att komma i tid
- Bli bättre på att börja plugga och lämna in uppsatser/uppgifter På eller till och med Innan Deadline
- Fokusera på det som är positivt!

Lite annan info om dagen är så pass tråkig att jag kom hem från stallet, duschade, var SUPERDUKTIG och hjälpte till att göra sallad till maten, aha aha proffs ;D Kollade på TV, åt middagen och kollade på lite mer TV. Rosa pantern faktiskt, helt hysteriskt rolig! Och nu är jag här och skriver saker (: Ska väl sova om ungefäär... NU för jag ska jobba i morgon.
Det blev en natt uppdatering liikzomm.

Inga kommentarer: