tisdag 3 mars 2009

Wrroooom

Inatt så sov bommulstussen över här och idag klockan halv tio på morgonen, skulle vi åka iväg till brynje (kommer aldrig ihåg vad stället heter men jag tror det är rätt, det ligger i alla fall utanför östersund) och åka skoter med Nathalie's mamma och hennes nya "fjås" (men vem använder det ordet numera?) och en av hans söner, Petter. När vi kom dit började vi att åka en tur fram och tillbaka. Efter att vi kom tillbaka från den turen tänkte vi att vi skulle knuffa ner varandra i snön, käka korv, gå på promenad, och hitta ett par lurviga kompisar att klappa på (ni får själva lista ut vad det var för slags lurviga kompisar). Men sen blev det dags att åka mer skoter. Jag och Nathalie åkte några varv sjävla och det första Nathalie gjorde var att kasta av oss båda från skotern genom att tippa. Själva fordonet gjorde något snyggt så den kom upp igen men vi låg kvar där i den lösa snön. När vi kom upp och startade igen så gick det bättre. Men när det var dags för mig att köra så gick det på det här viset: Det fungerade väldigt väldigt bra och proffsigt till en början men när en kurva kom så svängde jag inte tillräckligt, vilket resulterade att vi kom utanför den "färdiga banan" som petter gjort innan vi kom, och vi grävde ner oss riktigt fint. riktigt, riktigt fint :D Ni skulle bara ha sett hur vackert det blev, ett riktigt konstverk............................... ?
När man spenderar en heldag ute med en massa aktiviteter (som att köra/åka skoter och...gräva) så blir man riktigt trött, hela bilfärden hemmåt mot Järpen sov jag. Och när jag kom hem till Skiffer så somnade jag allt där med.

Nu är jag rätt så pigg igen och kommer förmodligen inte lägga mig på ett tag. Ni vet när man sitter på internet och klickar sig runt så händer det ju att man hittar fram till vissa saker och jag har allt hittat hela "tsatsiki morsan & polisen" på youtube, i delar (åå.. BÄSTA SÄTTET att kolla på film...). Hur bra kvalité som hellst och allt....eh? Men det var så himla länge sen i och med att jag bara har den på VHS och det är ju.. likzom.. Old Stuff! Killen är ju så söt i den filmen och han går ju inte att motstå. Det gör han faktiskt inte nu heller, flera år senare. HUR HET?!

Liten Samuel Haus
(kolla gärna hela klippet)


Stor Samuel Haus

Inga kommentarer: