lördag 28 februari 2009

I'm damned to feel the way I do

Nu är det alltså helg igen, har faktiskt inte bloggat på nästan en vecka. Är det bra? nej? inte? Smisk åt mig! I morgon är det alltså jobbsöndag, ska jobba till klockan fyra som vanligt och jag har verkligen ingen lust med det egentligen. Men vem sa att allt ska vara kul? Inte jag i alla fall. Jag behöver och vill ha pengarna så jag får ta och slita mig igenom ännu en söndag helt enkelt (: Förhoppningsvis går det lika fort som alltid! Imorgon skulle också kunna vara en ångest söndag men det får vi spara tills ännu nästa söndag för hela denna vecka ska jag SLAPPA för det är ju faktiskt äntligen, äntligen, äntligen och äntligen sånt här härligt lov som stavas L-O-V! Kanske blir det så eländigt att jag får ha det tråkigt och lite mer tråkigt också. Men om man ska få ha skoj på lovet med så är det planerat på det viset att jag följer med Elin och co. till sundsvall. Och bor på vandrarhem och sådana mysiga saker. HUR nice? Fastställt måste det ju också bli först såklart! Och så har jag funderat på att åka in till staden och shoppa! För när man öppnar min byrå (SOM JAG TYCKER KAN FÖRVANDLAS TILL EN WALK-IN CLOSET) så kan man höra ljudet av en liten syrsa, bokstavligt talat (för jag har satt in en liten bandspelare där). Och ibland så kan man ha turen att se en öken-taggboll rulla förbi, för dom ser man ju inte varje dag.
Denna lördag kunde väl ha varit lite roligare än vad den var. SUPERFINT väder, sol och grejor, så jag tänkte "kanske ska jag ta och rida idag?" för det var ju så mysigt väder som sagt. Men mamma och pappa skulle iväg på 50-års kalas på balla MC-huset här i byn. Dom skulle bli allt för upptagna med att göra sig i ordning och laga mat till mig m.m. Så det fick inte bli av. Därför får jag hoppas på lika underbart väder till veckan! Och blir det inte så.. ja.. då får nog modernatur ta och lida av en smäll i ansiktet, om man ska omformulera det till ett finare språk :D Hanna skulle tydligen också följa med till Eagels (balla MC-huset) för att hjälpa till i baren och såndana kul grejor. Så jag fick allt vara själv ikväll. Kul? Njaaoo.. jag kan ju dock spela hur hög musik jag vill utan att någon irriterad familjemedlem kommer och skriker "Sääääänk!". Men annars så är det bara långtråkigt.


Inga kommentarer: